2014-10-27

De svåraste frågorna

Jag måste ännu ge en shout out till de fantastiska elever som intervjuade mig på Louhi-scenen på söndag. Två flickor från Kallion ilmaisutaidon lukio ställde vansinnigt intelligenta och knepiga frågor - på svenska! - och en tredje flicka reciterade två avsnitt ur Maresi, ett på finska och ett på svenska. Ingen fråga om "varför skriver du fantasy" här inte. Istället plockade de upp teman som Jais självskadebeteende (något inte jag själv, än mindre någon recensent eller journalist, reflekterat över) och frågan om jag tror att man kan bli lycklig efter att ha upplevt så svåra saker som flickorna i Röda klostret gjort. Och vad är lycka för mig? HA! Där fick jag minsann något att bita i. TACK ska ni ha för mässans svåraste frågor!




(Tack Sara K för bilderna!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar