2014-10-14

Bromarflove

Det är skumt det här med höstlov. Jag tror hela tiden att det är söndag. Egentligen är ju varken jag eller min man lediga, vi bara får försöka bolla in jobbet mellan att ta hand om barnet bäst det går. Igår och idag har vi fått hänga hos sonens bästis med familj i Bromarf. I ett sjukt fint hus på sisådär 300 kvadrat. Se det är vad jag kallar sommarstuga. Vi har ätit gott och vandrat i en dimmig skog och suttit och pokulerat till sent på natten (= nästan tolv! Supersent för oss i alla fall) och barnen har lekt och grälat och lekt igen.

Och Bromarf är nog alldeles väldigt vackert. Jag hyser en nyväckt kärlek till stället i mitt hjärta.





Dessutom är det guld värt att få umgås med människor som det är så där märkligt enkelt att vara med. Man behöver inte krångla till det eller föreställa sig utan kan bara vara. Det är kanske därför jag har söndagskänsla - för att det var så uppfriskande och avslappnande dagar.

2 kommentarer:

  1. Och jag läste Bromar flove (flow). Kanske också rätt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror man skulle skriva mycket bra i Bromarf! Men idag hoppas jag på Karisflow.

      Radera