2014-09-25

Mässor och ansikten

Tidigt i morgon på morgonen flyger jag till Göteborg och bokmässan. Jag skulle vilja träffa gamla kompisar från studietiden, jag har ju ändå bott i Göteborg i fyra år, men tyvärr har jag så mycket program att det knappast blir av. 

En sak som gör mig lite nervös inför alla sammanhang av den här typen är det här med min ansiktsblindhet. Jag länkar till det inlägg jag skrev om det för ett år sedan. Det är nämligen ett stort problem då jag träffar massor med folk på en gång. Om jag presenterar mig för dig två gånger samma dag, eller inte känner igen dig fast vi sågs igår - snälla, ta inte illa upp! Det är inte du, det är jag.

1 kommentar:

  1. Hög igenkänningsfaktor på ansiktsblindheten, med tillägg att om man frågar nån fem gånger vad den heter så beror det på att hjärnan inte kan ta in allt under adrenalinfyllda situationer.

    Ha det fint på mässan!

    SvaraRadera