2014-09-13

Finfin fredag

Igår var en bra dag. Först var det bokbrunch för Maresi på Café Ekberg. Jag fick bland annat prata med min finska översättare Marja Kyrö, som jag har ett ypperligt samarbete med. Det var hemskt roligt att med lite branchfolk av olika slag fira att boken kommit ut!



Sen fick jag umgås med min mamma ett slag, och ge henne ett ex av boken. Jag fick frågan över brunchen vilken del av arbetet med en bok som känns som den största milstolpen. Mitt svar var att det är då jag får besked från förlaget att de ger ut boken. Men en annan jättestor milstolpe är nog att kunna ge boken åt min mamma.

På kvällen firade maken och jag vår åttonde bröllopsdag några dagar sent. Jag hann sticka mig in på Akademen för... tänk om... och där var hon! Maresi - och alla mina andra romaner som ännu finns i tryck (Arra var på en hylla högre upp). Dessutom på ett skilt bord! Jag klappade lite på omslaget och gick sen iväg och åt en underbar middag med ännu underbarare vin serverade av underbaraste Pascal på Copas Y Tapas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar