2014-09-15

Episk måndag

Måndag morgon. Steg upp. Hoppade på crosstrainern och tränade i 40 minuter till ett avsnitt av Suits. Diskuterade kurahandskar* med maken, pussade sonen innan han åkte iväg med sin far till dagis. Hoppade i duschen. Kokade te, hämtade mobilen. Nytt sms från en kollega som gratulerade till den fina recensionen i Hbl. IDAG ÄR DET RECENSIONSDAG! HADE GLÖMT!

Rev upp dagens tidning. Helsida. En recension där recensenten fattat precis allt. Österlund till och med såg min egen inspirationskälla: LeGuin, specifikt The Tombs of Atuan. Den mest positiva recension jag någonsin fått, tror jag, men också den mest inkännande. Det finns ingen länk uppe än, så här är ett grynigt mobilfoto till att börja med:



Vilken start på veckan alltså. Nu skall jag dessutom iväg till Yle och delta i Myteriet. Den intervjun hörs ca 13.05. I övrigt kommer jag att tillbringa dagen på Google för att leta fler recensioner - det är rec dag för alla tre upplagorna idag. Förstadagsrecensioner är ovanliga, så jag väntar mig inte en flodvåg, men nyfiken är jag ju!



*galonhandskar

4 kommentarer:

  1. Härligt härligt! Grattis!
    Måste leta rätt på en Höpplä och läsa inser jag.
    Hoppas på fler recensioner i rask takt.

    SvaraRadera
  2. Så roligt med fina recensioner :-) Jag väntar ivrigt på att läsa jag med, har inte hunnit ännu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog ungefär mitt livs recension, det där!

      Radera