2014-08-24

Sweet Sunday

Idag har jag kört ganska lång väg för att få promenera i sensommarsolen med min mamma - och hunden förstås. Vi satt på café, strosade längs havet och pratade. Vi var ute i över två timmar. Under tiden städade min Roomba mammas lägenhet. Nu vill hon också ha en ;-) Sen åt vi en härlig sallad som mamma lagade och så lärde jag henne några finesser på hennes nya telefon. På hemvägen plockade jag upp en begagnad barnsäng av en vän som inte längre behövde den. Vår lilla pojke är inte så liten längre, och har vuxit ur sin Stokke*.
Väl hemma väntade maten på bordet och en pojke som ville höra massor av Bamse och berättade om alla hyss han hittat på åt sin far medan jag var borta. Han somnade som en stock kl 19 (!) och nu har jag hela långa kvällen framför mig att göra vad jag vill. Läsa, pyssla i trädgården, kanske se en film.

Mycket mer kan jag inte önska mig av en söndag.


*Bor du i trakterna och är intresserad av att köpa en lätt begagnad Stokke i körsbär, hör av dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar