2014-08-13

Onsdagsglamour

Idag är inte en helt vanlig dag. Idag skall jag nämligen fotas för ett finskspråkigt magasin. Det är första gången mina böcker egentligen uppmärksammas i finsk press, förutom recensioner, och jag är glad och lite nervös. Det är nämligen frågan om en ganska hipp tidskrift. Och jag är allt annat än hipp. Men det vet de väl om, antar jag.

Och i eftermiddag inleds mingelhösten med Tammis höstfest, som brukar vara stor och bullrig och full av spännande folk. Så ser min arbetsdag ut idag :-)

4 kommentarer:

  1. Eller så är du hippare än du vet om, du kanske är en föregångare, en trendsättare. Att efter tidskriftsglamouren så vill alla bli en Turtschaninoff.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla vill gå i mörka tunnlar med ficklampor iklädda festskor...

      Radera
  2. Oj vad roligt! Nu måst jag stirra i varenda en hipp tidning som finns. Eller så förbarmar du dig och skvallrar för mig om vilken tidning det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte tror jag att det egentligen är hemligt, men jag kan ju hålla dig på halster tills tidningen är ute. För att öka spänningen!

      Radera