2014-08-29

Korkad latmask

Problemet med att använda sig av The Spreadsheet of Shame är att dagar då jag inte skriver känns som om jag inte jobbat alls. Som igår. Då läste jag igenom hela min planering och gjorde väldigt mycket tankearbete i flera timmar. Jag har kommit till en punkt då jag måste göra det. Jag måste förstå mycket mer om antagonisten och hens motiv och planer för att veta hur mina andra karaktärer skall reagera. Så det var väldigt viktigt, allt det jag gjorde igår. Men jag kan inte föra in det i tabellen, eftersom det inte ingick några nyskrivna ord. Och då känns det som att jag inte jobbat. Vilket är helt korkat. Så, nu slutar jag tänka så, och använder mig av tabellen mer löst. Bara för att hålla koll på att jag är ungefär on track. För lite piska på ryggen behöver den här latmasken alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar