2014-08-11

I'm back!

Här är jag igen! Hejsan!
Dagis har öppnat och jag får börja jobba igen. Eller, jag har nog smygjobbat lite. Mot slutet av semestern blev jag tydligen mer än lovligt gnällig och melankolisk. Sysslolösheten gnagde på mina nerver. Min kloka make sa att nu är det visst dags för dig att skriva igen, och skickade iväg mig på en 24-timmars miniskrivretreat. Då kom jag igång, och har skrivit lite då och då. Inte alla dagar, men så pass att jag har bra kontakt med mitt nya projekt. Det känns ju fortfarande som att jag är alldeles i startgroparna och jag är ännu inte säker på att det Blir Något, men jag upptäckte när jag pusslade ihop de olika snuttar jag hittills har att det redan är 35 000 ord. En inte helt oäven start, med andra ord. Och redan under den där miniskrivretreaten lugnade sig mina trassliga nerver, saker klickade och föll på plats inom mig och jag kände mig hel igen. Hela jag är en enda kliché, men så är det bara: när jag inte skriver vet jag inte vem jag är eller varför jag är, men när jag skriver vet jag min plats på jorden. 

2 kommentarer:

  1. Vackert sagt i din sista mening!

    Härligt att vara igång igen. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och ja, härligt att få lite rutiner igen :-)

      Radera