2014-08-18

Femton är tolv för många

Nu har mitt parallell-läsande tappat alla proportioner. I runda slängar läser för tillfället jag 15 böcker på en gång. Det är ungefär 12 för många. Koncentrationen på varje bok blir svag, och jag känner mig oerhört splittrad och stressad av detta. Dessutom har jag böcker hemlånade från bibban som jag inte börjat på men är väldigt sugen på att läsa.

Jag måste skärpa mig. Ny house rule: en bok i sänder skall nu läsas ut. Basta. Annars överhettas min hjärna.

2 kommentarer:

  1. Tänkte bara hälsa från elvaåringen som glädjestrålande kom hem från skolan efter första historielektioner och meddelade följande:

    -Vi FICK Maria Turtschianinoffs hissabok! Fast den skall räcka två år fast den är så tunn. Men man FÅR läsa hela om man vill om man inte berättar för de andra vad som händer.

    SvaraRadera
  2. Men åå vad glad jag blir! Jag är hemskt nyfiken på hur Tidspiraten fungerar i skolorna, om den väcker elevernas intresse och hjälper dem att lära.

    SvaraRadera