2014-08-14

And the party goes on...

Jag trodde jag var rätt bra på att mingla nuförtiden, men igår visade det sig bero på att jag lärt känna väldigt mycket folk på finlandssvenskt förlags- och författarhåll. På Tammis fest, som var stor och med nästan enbart finskt förlagsfolk, var jag lika bekväm som en spik under sadeln. Men efter en dryg halvtimme hittade jag min finska redaktör, och sen min finska översättare, och då blev det lite roligare. Jag hann tala jobb också, och se på avdraget på kartorna som skall vara först och sist i Maresi, och höra horrorhistorier av min ordinarie redaktör om allt som kan gå fel på tryckeriet...
Jag gick ändå hem tidigt, tog 18-tåget till och med. Måste ju vara i form ikväll då det är Peppes releasefest för Vackra människor. Håh håh, ett hårt liv det här.

Men före det har jag en helt vanlig arbetsdag, som jag skall ta itu med NU. Mejl om en tävling på Akademen i samband med att Maresi utkommer, till exempel! Watch this space, som det heter på klingande svenska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar