2014-05-05

Mortified

Dagens räddning har varit Mortified Nation på Netflix. En dokumentär om en show som nu finns över hela USA som går ut på att vanligt folk läser ur sina tonårsdagböcker. Underbart, varmt, roligt, rörande. Vi är alla likadana innerst inne: sköra och ensamma och längtande och fina. Jag kan inte nog rekommendera dokumentären. Och nu vill jag göra nåt liknande här - samla ett gäng som kan läsa dagböcker, brev, sångtexter och annat material från barn- och ungdom. Vore inte det fint?

6 kommentarer:

  1. Fint,ja! Jag tittade igen på brevhögen jag plockade fram för ett år sen ur mammas kista. Mina egna brev till föräldrarna genom åren. Att göra något med.

    SvaraRadera
  2. Visst. Gärna. Vet till och med var jag har mina gamla dagböcker.

    SvaraRadera
  3. Jag och en kompis hade varsin diktpärm. Och det var på gymnasiet!!!
    Innan dess var det dagböcker.
    Men oj.
    Jag har funderat på att slänga dom.
    Jag tycker det är lite jobbigt att läsa faktiskt.
    Men ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det som är det underbara med Mortified. Vi tror att vi är ensamma i vår pinsamhet och smärta, men det ÄR vi inte.

      Radera