2014-05-23

Lägger på ett kol

Oj vad roligt det är att fira att en väns bok kommit ut! Vädret var det bästa och sällskapet likaså. Men jag fick en tillsägelse också. Min redaktör var på festen och hon sa i raka ordalag att nu får jag sätta sprätt på med min genomgång av den finska översättningen. Den svenska texten kan inte layoutas före jag är klar, för jag gör ändringar i den medan jag läser den finska. Att se sin text på ett annat språk är nämligen ett ypperligt sätt att hitta fel i den som man blivit blind för på det egna språket. Jag läser bara så långsamt på finska (och så var jag sjuk&på resa) så jag har halkat efter. Nu tar jag mig i kragen och sätter fart på. Jag kommer säkert att läsa finsk översättning hela helgen.
Tur att man kan göra det ute i solen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar