2014-05-30

Idag

Idag glömmer jag alla listor och måsten och fyller huset med syrener.
Idag sjunker jag in i tystnaden och svarar inte i telefon.
Idag pressar jag händerna mot mina kinder och känner att jag är här.
Idag lämnar jag datorn därhän och tar fram anteckningsbok och penna.
Idag dricker jag ett glas vin till lunchen och fortsätter skriva innan jag ens städat bort tallriken.
Idag ser jag inte att gräset behöver klippas utan kontemplerar äppelblom och akleja.
Idag frossar jag i böcker som inspirerar mig, som jag älskar, jag läser här och där, fröjdas och stjäl.
Idag går jag en lång promenad med hunden utan underhållning i hörlurarna och plockar nässlor och hör fågelsång.
Idag är jag egensinnigt blind för mina brister.
Idag känner jag livet i mig.
Idag är det ingen som stör.
Idag hittar jag ett nytt språk.

Idag är det jag och orden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar