2014-05-06

Att kunna läsa mellan raderna

Mortified Nation fick mig att gräva fram mina gamla dagböcker. När jag letade efter tonårstidens böcker fick jag en i min hand från tiden då jag just träffat min blivande man. Jag läste en sida och kom plötsligt ihåg hur ofattbart berusande lycklig jag var då - under flera år. Den första kärlekens rus räckte väldigt länge i vårt fall - eller, det trodde jag i alla fall. Vid lunchen idag frågade jag min man om han var lika lycklig som jag, då.
"Well, I wasn't unhappy."
Sen skrattade vi i tio minuter åt hur förfärlig han är. Jag sa att det är tur att han har en så förstående hustru, annars skulle han vara väldigt mycket in the dog house för närvarande.

(Jag måste lägga in en disclaimer: Han är en kärleksfull och underbar man. Han är bara inte så bra på att sätta ord på stora känslor. Men jag förstår vad han menade.)

3 kommentarer:

  1. Jag joinar Malins kommentar! Hahahahaaaaa!!!

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer med er båda. Men han kommer nog att få äta upp det i några år :-)

    SvaraRadera