2014-04-09

Out of my league

Det har uppstått fnurror på tråden med min nya förälskelse. Jag visste väl det. Man får aldrig leva i en skyddande bubbla med sin hjärtas kär, utan omvärlden tränger sig obönhörligt på och förstör. Det är ingen rival som dykt upp, och vårt förhållande är egentligen lika ljuvt som innan. Men nu har tvivlet gjort entré. Det är den dåliga självkänslan som gnager och säger att jag inte är god nog för den här berättelsen. Jag kan inte göra den rättvisa. Jag duger inte. Den är en tia, och jag på sin höjd en sexa. It's way out of my league.

Jag vet, jag låter helt rubbad. Jag är helt rubbad. Men jag sitter med en sten i magen och petar med orden och suckar och tänker att det är ingen idé, lika bra jag ger upp innan vi är för involverade i varandra och det hela inte går att avsluta utan att en av oss går under.

6 kommentarer:

  1. Men Maria, du är ingen sexa. Det har du missförstått. Du och berättelsen har samma vitsord. Så fundera inte på det utan skriv och skit i verkligheten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men du har inte SETT den här berättelsen Mia! Den är GORGEOUS! Såå het. En vacker dag kommer den att upptäcka att den hänger med helt fel författare.

      Radera
    2. Nänänä Du vet själv att muserna drivs av en osviklig arbetsmoral och inte gör några misstag.
      Plita nu ner den så att vi får läsa. Om det är någon som kan göra det så är det du.

      U.J.

      Radera
    3. Det kanske var en rookie-musa? Eller så var hon full.

      Radera
  2. Så skönt att inte vara den enda... Men, bara DU kan berätta din berättelse, och den förtjänar att bli berättad. Eller hur?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så man måste försöka tänka, tror jag. Och det går lite bättre nu igen :-)

      Radera