2014-04-08

Och så är de här - höstkatalogen och Maresis omslag!

HA! Just precis den vitamininjektion jag behövde idag dök upp i mitt FB-flöde. Förlagets höstkatalog är här! Det gör att jag också känner att jag nu kan presentera Maresis omslag för er. Det kanske skall finjusteras lite, men kommentera väldigt gärna och säg vad ni tycker! (Här är det finska omslaget, jag byter ut det mot det svenska så fort jag själv fått det, och i katalogen kan ni se den svenska versionen.)



Jag har ett nytt författarporträtt i katalogen också. Fotograf är begåvade Karin Lindroos som lyckades med konststycket att ta ett foto på mig som jag själv är nöjd med. Det är ingen liten bedrift. Anlita henne om ni behöver en duktig fotograf!
Det utkommer många spännande böcker i höst, och speciellt B&U-utgivningen är diger. Bekanta er med katalogen och känn hur förväntan inför hösten stiger!


6 kommentarer:

  1. Jag anlitade också Karin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet - jag fick se ditt porträtt som arbetsprov :-)

      Radera
  2. JÄTTEFINT blev pärmen ju! Så roligt att få se den!

    Och ja, Karin är en fenomenal fotograf, hon tog bilder på vårt hem för ett par år sen. Det har aldrig framstått i en fördelaktigare dager!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag är glad att höra att du tycker om det.

      Radera
  3. Vackra färger. Jag skulle gärna se omslaget se mera tecknat ut än som ett fotografi, men jag har kanske läst för många diskussioner om mycket unga fotomodeller...

    En så rolig bokhöst - vad glad jag är att jobba på ett bibliotek där vi kommer att köpa in de flesta av de där.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag drömmer fortfarande om en originalillustration till omslaget. Det har jag inte haft sen De Ännu Inte Valda...

      Radera