2014-04-04

Möjligheter och fönster

Det har varit en intressant arbetsvecka som gått. Bra skolbesök i Tenala med väldigt uppmärksamma och kreativa elever. Vissa möjligheter som dykt upp ur det blå. Inget skrivet, men mycket tankearbete. Nästa vecka börjar med en annan möjlighet, vi får se hur det går, jag vet inget ännu. Ett möte skall jag gå på i alla fall. Men sen, sen skall jag krypa tillbaka in i min bubbla och fortsätta umgås med min nya kärlek. Göra som förra veckan och skriva på dagen och sen ha datorstopp på kvällarna. Läsa och tänka och äta mignonägg.

Idag stod det om poddar i Hbl. Fantastisk podd var med! Och Jennys fina porträtt på oss finländska medverkande. Jag insåg när jag läste, än en gång, att det nog är ett oerhört unikt och fint projekt detta, med samarbete över gränserna. Ett fönster ut mot något annat, större. Jag är glad och tacksam över att få vara med!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar