2014-04-30

Glada vappen bara

Bilen är sönder (förstås, våra bilar går alltid sönder, jag har ärvt min fars dåliga biljuju), den alternativa skjutsaren ligger i feber = det blir inget stugfarande denna första maj. Suck. Nå, det skall ju regna torsdag och fredag så kanske vi inte sörjer så mycket. Vårt dagis är stängt på fredag så vi har en redig långhelg. Med lite tur är bilen klar på fredag i alla fall. Jag önskar att jag någon gång skulle ha råd att köpa en ny bil och inte en begagnad. Men då borde jag väl ha valt ett annat yrke.

Som tur är så är vi bjudna på fest ikväll - jag vet inte när vi senast var bjudna nånstans på Valborg och jag ser oerhört mycket fram emot det. Kom just på att man ju får klä sig fin om man skall på fest! JA! Hurra. Måste bara klura ut hur hela familjen skall ta sig till festen utan bil.

2 kommentarer: