2014-04-01

En ny kärlek

Just nu har jag inte så mycket tid att skriva, för nästan hela veckan upptas av skolbesök till Höjdens skola i Tenala. Men jag är så inne i min nya värld att jag ändå bär den med mig hela tiden. Jag har inte talat om projektet med någon utan vårdar det ömt som en underbar hemlighet inom mig. När jag sitter vid ratten och kör till och från Tenala tänker jag på antagonisten och hens dramatiska kurva, och vem som kan tänkas vara antagonistens antagonist. När eleverna gör sina skrivövningar gör jag själv anteckningar kring karaktärerna, och hittar hela tiden nya djup och nivåer. Det är lite som en ny, skimrande förälskelse. Jag kan inte förstå att något kan gå så här bra - och jag undrar hur länge det kommer att vara. Någonstans kommer ju vardagen emot, i alla nya kärlekar.

4 kommentarer:

  1. Hoppas förälskelsen får vara länge! :)

    /Alexandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kanske jag kan bevara skimret genom att inte umgås med min kärlek varje dag...

      Radera
  2. Tänk om det för evigt skulle vara så där. Kunde i och för sig bli lite jobbigt med ett ständigt flöde också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kanske skulle bli helt utmattad av att vara på toppen av vågen jämt. Kanske.

      Radera