2014-03-26

Perfekta förutsättningar

Just precis nu har jag den absolut idealiska skrivvardagen. På morgonen cyklar eller kör jag till mitt externa arbetsrum och sätter mig och skriver. Jag har inget annat som borde göras, inget som gnager på samvetet. Jag kan helt och fullt koncentrera mig på skrivandet. Det har dessutom hittills flutit på väldigt bra. Idag har jag ändå kommit till en punkt då jag måste börja fundera på berättarperspektivet som är riktigt knepigt denna gång. Så jag förväntar mig inte lika bra skrivflyt som de senaste dagarna.

Jag äter lunch på arbetsrummet eller hemma och eftermiddagen kan jag ägna åt alla de där arbetsuppgifterna som existerar kring själva skrivandet - skicka reseräkningar, svara på mejl osv. Och när sonen kommer hem från dagis har jag all tid i världen att leka, vara ute osv. Jag har valt bort datorn helt på kvällarna, vilket känns väldigt befriande. Om jag skulle skriva ett manus för min egen vardag skulle det se ut nästan exakt så här.

Jag passar på och njuter så länge det varar.

Men hur skall jag få detta förstapersonsberättarperspektiv att fungera??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar