2014-03-17

Man vet att man är medelålders när...

Jag fick mina första glasögon när jag var åtta år. Jag är väldigt, väldigt närsynt. Som mest var jag nere i -7 och nånting på ena ögat och -6 och nåt på andra. Idag var jag till ögonläkaren för kontroll och ser man på, synen har förbättrats något. Detta på grund av att jag kommit i den ålder då man börjar bli långsynt... Så det ena tar ut det andra (fast leder väl till sist till att man inte ser bra på vare sig nära eller långt håll).

I'm no spring chicken anymore...

2 kommentarer:

  1. Haha, dit kom jag redan på förra ögontestet för två år sedan! Borde nu gå på nytt, för märker att synen ändrats igen... snart har man såna där dubbelglasögon för folk som varken ser långt eller kort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var egentligen detsamma redan för två år sedan, men trenden var ännu tydligare nu. Jag har dock inga problem med att läsa, vilket ögonläkaren frågade om. Men det kommer väl...

      Radera