2014-03-12

Längtan

Jag gör som Malin och listar några saker jag längtar efter.

1. Att jag skall bli klar med den här språkgranskningen så jag får fortsätta på Det Nya. Jag känner hur det håller på att glida mig ur händerna. Jag vet hur svårt det kommer att vara att hitta tråden igen.

2. Att våren skall komma och stanna och det inte skall bli snö igen. Jag behöver värme. Och sol.

3. Stugan! Stuglivet! Sjön!

4. Resan till Leros i maj.

5. Att jag skall kunna dela med mig av Maresis omslagsbild.

6. Att ha tid att så frön.

7. Att någon annan skall komma och vårstäda huset. Men i år har vi inte råd med det. Så det får väl bli vi själva, då.

3 kommentarer:

  1. Bra lista! Bra saker att längta efter.
    Och Leros (är det inte dit Mia också brukar åka?). Nån dag vill jag också. När min bebis inte behöver mig så mycket. Jag längtar efter det också: en skrivarresa.

    Jag är för övrigt jättenyfiken på hur det blev med Maresis omslag sist och slutligen. Så det ser jag också fram emot att få se!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart skall jag nog visa omslaget! Och ja, Leros, det är dit Mia&co åkte förra året. Nu får jag vara med! Och om ett eller två år du också!

      Radera
  2. Jag längtar efter...
    ...att göra en längtalista :-)

    Ska sätta mig ute i solen och göra en sen!
    Tack för inspiration :-)

    SvaraRadera