2014-03-01

I'm baaaack!

Nätfastan är slut! Jag skall skriva något eftertänksamt och summerande om det - på måndag. Den här helgen tänker jag slappa och laga god mat. Började med mitt livs första pocherade ägg på toast med avocado och tomat till frukost. Mmm... Lunchen blev den sägenomspunna avocadopastan. Den var god! Och ikväll skall jag göra ett Jamie Oliver-recept med harissa och rosenvatten och inlagda citroner och massor med härliga, exotiska ingredienser. Dessutom har jag satt en bröddeg att kalljäsa så vi får färskt bröd till kvällsmat. Och så skall jag göra ett fruktgelé med vispgrädde till efterrätt.

I väntan på att jag skall kunna formulera mig kring något annat än mat kan ni läsa min kolumn som ingick i Västra Nyland i veckan. Den handlar delvis om nätfastan. Nu skall jag frossa i det faktum att Netflix just fått in säsong 7 av How I Met Your Mother.

8 kommentarer:

  1. Välkommen back! Du har varit saknad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns fint att vara efterlängtad!

      Radera
  2. Som man har väntat! På dina inlägg och på HIMYM säsong 7 på Netflix - plöjde alla 6 säsonger för ett par månader sedan och har haft abstinens sen dess.

    SvaraRadera
  3. Från fasta till frossa. Rätt tag. Och fin kolumn!

    SvaraRadera
  4. Pocherade ägg är helt klart det godaste sättet att tillaga ägg (bara de är goda och tillräckligt färska).

    Välkommen tillbaka, säger jag också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag pocherade liiite för länge, gulan blev något för fast. Men jag lär mig!

      Radera