2014-03-21

Fel fot

Något jag måste bli bättre på är att inte låta mitt humör påverka mitt skrivande så mycket. Om jag vaknar på fel fot, t.ex. på grund av för lite sömn eller något annat, har jag väldigt svårt att komma igång med mitt skrivande och vara fokuserad. Idag t.ex., då jag var irriterad och trött på morgonen, har jag varit på mitt externa arbetsrum i en och en halv timme och fortfarande inte börjat skriva. Okej, jag har skött jobbmejl, men egentligen borde jag ju inte ha gått in på mejlen alls utan bara satt mig att skriva med en gång.

Skärpning, Turtschaninoff. Börja jobba nu då.

4 kommentarer:

  1. Vi gör så där ibland.
    Vaknar med alla fötter fel och då blir det svårt att fokusera.
    Men det är ju inte alltid så.
    Både du och jag får ju en hel del gjort.
    Andra dagar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sant. Men ibland har jag inte lust att förlora en hel dag bara för att jag är en tjurskalle :-)

      Radera
  2. Och när man väl lyckas vrida forslingarna rätt så går det rätt fint att skriva, i blotta irritationen.

    SvaraRadera