2014-02-23

Sportlovat

Jag hade ett avslappnat sportlov. Det är nog skönt att inte ha några krav på sig själv att sporta. Ett par promenader med hunden räckte bra. I övrigt blev jag ompysslad av min mor och fick skriva fem morgnar på raken, den finaste lyx jag kan tänka mig: vakna i den pyttelilla stugan av mig själv och inte av nån som väcker mig, koka en kopp te i vattenkokaren, dra från gardinerna så jag kan njuta av utsikten ner över åkern mot den gamla gården, klä på mig en fleece, ett par yllesockor och börja skriva. Efter en timme eller två skynda genom snön upp till stora stugan för frukost med min mamma&min son. 
Här några bilder från veckan:

Mormor lär barnbarnet skida

Stora stugan och till vänster om den lilla skrivstugan

Runt gamla gårdar finns ofta intressant bråte



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar