2014-02-24

Nytt ljus

Idag tände jag mitt nya inspirationsljus. Sen Anaché har jag haft ett med en viss doft för varje projekt: Honung för Anaché, ros för Maresi och grönt äpple för "Saga". Detta doftar cederträd. Jag ville egentligen ha kanel, men det fanns inte.


Jag antar att detta gör det officiellt: jag har nog börjat på ett nytt projekt. Men jag känner mig ännu inte helt bekväm med att tala om det, eftersom jag nyss talade sönder ett annat projekt. Så jag fortsätter att låtsas som ingenting och ger det ingen tag på bloggen ännu heller.

Fåglarna sjunger halsen av sig i äppelträdet och nu dyker jag in i en ny, än så länge ganska outforskad värld. Hej då!

10 kommentarer:

  1. Det där pratade ni bra om på podcasten tycker jag. Hur och när och om man ska prata om sitt skrivprojekt... Har nästa podcast kommit? Och när är du med nästa gång?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa podcast är uppe, ja! Det är Malmögruppens tur. Sen skall Västkusten och Stockholm med innan det är Finlands tur nästa gång. Nytt avsnitt varannan vecka!

      Radera
  2. Svar
    1. Jag måste lägga upp en närbild på burken (med innehåll!) i morgon!

      Radera
  3. Jag vågade inte fråga om burken ... ;-)

    SvaraRadera
  4. Försöker du få evigt liv eller nåt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du genom att förtära enhörningsblod? Burkinnehållet var ganska oblodigt.

      Radera
    2. Precis. Du vill leva för evigt. För det är väl inte nån jungfrumytisk grej heller...

      Radera
  5. Intressant att ge projekt dofter.
    Själv har jag haft (HAR, jag tror ännu inte jag lyckats göra slut på något av dem) inspirationsljus för olika projekt men då mest för klåparens behov av att se att det händer saker. Står det fyrtio timmars brinntid och man tar med det på en veckas skrivretreat har man ju gjort det man ska om ljuset går upp i rök medan man är där.
    Hittills har jag mest lärt mig att många sommarstugor är rätt dåligt ventilerade och att tillverkarna troligen underskattar brinntiden rätt rejält.

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt fantasy. Att använda ljus som måttstock för tid. Mycket lämpligt.

      Radera