2014-02-06

Hej då Jakobstad med omnejd!

Det är verkligen en förmån att få vara på skol- och biblioteksturné i Österbotten. Aldrig har jag blivit så väl omhändertagen som här. Inte en enda gång har jag behövt fundera på hur jag skall ta mig från en skola till nästa utan någon har alltid kommit och hämtat mig, och fört mig till hotellet igen. Och det är lärarna och bibliotekarierna som arrangerat och samkört allt med varandra. Jag har inte behövt bry mitt huvud med det praktiska alls. Eleverna jag fått förmånen att prata inför har varit bland de mest uppmärksamma jag någonsin mött.
Jag har blivit bjuden på otroligt god mat, blivit vänligt bemött överallt (tyvärr är detta inte något som är givet) och fått presenter. Presenter! Böcker, en anteckningsbok och choklad. Och inte vilken choklad som helst.


Nu sitter jag på tåget hem, mumsar choklad, läser och ser på film medan jag virkar. Det har varit tre fina dagar, och jag kommer som ett skott igen om jag blir inbjuden. Men det skall bli riktigt riktigt skönt att om några timmar få krama om familjen.

1 kommentar:

  1. Det var roligt att vi hann ses! Hoppas på att träffas snart igen!

    SvaraRadera