2014-02-26

Avbrott

Nu blir det lite gnällblogg. Varning utfärdas.
Sonen var hemma från dagis veckan före sportlovet, av diverse orsaker. Under sportlovet fick jag, tack vare min mammas hjälp, skrivtid och kom in i detta nya, vad det nu sen blir, på allvar. Jag har en ton, jag har ett drajv, jag har en nyfikenhet inför texten. Två dagar hann sonen vara på dagis - nu är han hemma och förkyld. Inte jättesjuk, ingen feber eller så, men jag vill inte skicka en så snorig liten till dagis och smitta ner alla andra. Så skrivandet denna vecka... Blir antagligen inte så mycket mer med det. Suck. Jag vet, jag är bortskämd, han har varit väldigt lite sjuk på sistone (ta i trä), det är så länge sedan att han liksom är lite förvånad och inte minns hur det är att vara sjuk och vad det innebär. Men det är lite bittert när jag just kommit in i något nytt, skört och lovande.

Jag kunde ju eventuellt sätta på en film och se om jag kan koncentrera mig nog att skriva medan han ser på den. Fast det är ju helt förkastligt. Så får man inte göra. Man skall hitta på pedagogiskt stimulerande sysselsättning åt sitt barn jämt.

3 kommentarer:

  1. Inte roligt för en liten att vara snorig. Ibland måste man välja jobb eller barn. Sånt är livet. Hoppas du hittar tråden igen, och att sonen kryar på sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vem orkar ta emot pedagogiskt stimulerande uppgifter som snorig?Varför får man inte välja en bra film från netflix? Ett litet avbrott från sjukan så alla får lugn och ro en liten stund. Det tror jag nog mera på.

      Radera
    2. Det blev film OCH läsning i mys-stolen. Dagen är lång och man hinner med mycket. Tyvärr är det deadline för bokkataloger och allt möjligt denna vecka, så allt kan inte skjutas på framtiden.

      Radera