2014-01-09

Motstånd

Medan jag researchar funderar jag kontinuerligt på berättelsen. Detta kunde användas si, detta hänvisas till så. Igår började jag känna att jag är inne på fel spår. Att jag liksom tänker fel kring historien. Allt fler saker blev svåra att passa ihop - världsbygget och min idé samspelade inte. Efter en del huvudbry insåg jag att jag har blivit förtjust i en viss genre och dess möjligheter och försöker utgå från det, istället för att utgå från mitt eget berättande. Det får mig i sin tur att tveka kring hela projektet. Men jag är bara några dagar in i min research, så jag skall inte ge upp än utan fortsätta lite till, läsa och tänka och se hur idéerna utvecklar sig. Kanske ta många funderarpromenader. Försöka hitta in till kärnan av mitt berättande.

Men jag känner en skrivångestperiod torna upp sig på horisonten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar