2014-01-06

Fri att fabulera

Idag sitter jag och skriver i mitt "Vad skall hända"-dokument (läs mer om diskussion kring sådana på Mias blogg). Jag kom fram till att det är det smartaste jag kan göra innan jag dyker ner i researchen - då vet jag lite mer vad det är Jag har redan samlat ihop alla mina anteckningar kring idéer jag haft kring projektet, nu flödesskriver jag backstory. Vad har hänt innan berättelsen tar sin början? Det är det första jag skriver runt denna historia, vilket betyder att jag är totalt fri. Det finns än så länge knappt några ramar, jag slipper tänka på att det jag skriver måste passa ihop med något annat. Jag får fritt hitta på. Och det är så förfärligt roligt att det inte är sant. En av de bästa delarna med skrivandet. Jag får fantisera! Fabulera! Skapa! Och det är mitt jobb.

Jag är så lyckligt lottad att det knappt är sant.

2 kommentarer:

  1. Ja det är nog det bästa, när man får göra vad som helst. Börjar omedelbart längta efter det. Men det är långt dit. I maj tror jag att jag får börja med nytt. Hoppas jag.

    SvaraRadera