2014-01-05

Favorit ting

Halva bloggsfären tycks göra en lista under januari då man postar inlägg under en viss rubrik var dag. En av rubrikerna (för någon kommande dag, vet inte vilken) var ungefär "En favoritgrej i mitt hus". Eftersom jag inte gör listan fuskar jag, visar favoritgrejen redan nu och begränsar mig inte till en.

Det här är min farmors mors konfirmationsfotografi. Kolorerat.


Det här är min farfars mor, Larissa.



Och den här fina bonaden har min farfars far, den ryska patriarken Vladimir, broderat. Överraskande, eller hur?


Jag tycker om att ha släkthistoria omkring mig. Saker som betytt något för flera generationer. Jag har inte så mycket sådant, därför är dessa saker extra viktiga för mig.

Fast en absolut favoritgrej just nu i denna stund är ljudet av sonen och hans far som badar tillsammans i badrummet under rop, skratt och enorma plask. 

2 kommentarer:

  1. Vilka vackra foton. Och bonaden, wow! Det är något visst med att ha det förflutna, det nutida och framtiden hemmet. :) Föremålen, familjen, gamla minnen och nya.

    SvaraRadera