2014-01-13

En gång till genom kvarn

På fredagen fick jag också ytterligare några kommentarer på Maresi. Det är inte mycket kvar att putsa, men det betyder ändå att jag får lämna det pågående projektet bakom mig och ställa om hjärnan igen. Även om jag vid det här laget kanske börjar vara otålig och mest vill fortsätta på det nya så är jag oerhört tacksam över att jag har en så samvetsgrann redaktör som verkligen läser om hela manuset varje gång och kammar igenom det noggrant. Ingenting lämnas åt slumpen - eller mitt eget slarv. För de flesta kommentarerna är av typen att när hon pekade ut dem i texten så undrade jag vem som egentligen skrivit så där slappt och oprecist. Inte kan det ha varit jag!! Det finns egentligen bara ett ställe där vi är av diametralt motsatt åsikt - en scen som redaktören redan i den första versionen flaggat som problematisk och där jag inte får den där känslan av att ja, det stämmer. Men saken är den, att jag litar till 100% på hennes omdöme. Hon har ju rätt om allt annat. Så jag skall ta en titt på den scenen igen, med riktigt kritiska glasögon, och se vad jag kan åstadkomma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar