2014-01-29

Bara på lek

Jag bekantar mig med nya personer. Nya platser. Jag tar det lugnt. Jag räknar inte ord. Jag kvantifierar inte. För detta är inte på riktigt, ju. Detta är inte Projektet jag skulle arbeta med. Jag bara leker och har väldigt, väldigt roligt. Jag gör allt möjligt annat medan jag leker: Putsar fönsterrutor där den begynnande vårsolen (ja, jag är optimist) lyser in och obarmhärtigt avslöjar kladdiga små fingeravtryck. Skrubbar wc-stolen. Samtidigt funderar jag på personerna, på vem de är och vad de vill. Kokar en kopp te, skriver lite, struntar i råddiga meningar och hopp mellan scener, för det är ju inte på riktigt. Detta skall inte bli något. Ser en dokumentär som får mig att tänka vidare kring nya möjligheter. Virkar och funderar. Skriver några ord till. Sätter mig i den nya fåtöljen och läser, men mina tankar är inte riktigt på boken i mina händer utan i en trädgård någon helt annanstans, där två människor möts och något farligt tornar upp sig på horisonten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar