2013-12-31

Välkommen 2014

På nyårsafton blir jag alltid, utan undantag, lite melankolisk. Tiden rinner så fort iväg och vad har jag åstadkommit? Vart tar livet vägen? Jag är alltså inte deppig men just melankolisk. Reflekterande. Jag ger inte så mycket nyårslöften men brukar nog fundera kring mina planer och förhoppningar inför det kommande året. So here goes:

Under 2014 skall jag försöka utmana mig själv mer. Stiga utanför min bekvämlighetssfär, för det är jag nämligen dålig på att göra. Det behövs för att föra in nytt syre och liv i min kreativitet, i den konst jag vill skapa. Jag fastnar så lätt i gamla spår och gör det jag alltid gjort, ser de sorters filmer och program jag alltid sett, läser böcker av författare jag tycker om i genrer som jag gillar, och undviker allt som skrämmer mig och gör mig osäker.
Jag skall försöka bli mer disciplinerad när det gäller hälsa och arbete, och snällare med min familj.
Jag kommer att misslyckas med allt detta, men det är väl föresatsen som räknas, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar