2013-12-05

Rutinerna återvänder - för en dag

Barnet är på dagis. Huset är grundligt städat - till och med fönster och sofföverdrag är tvättade. Jag satt i morse och läste tidningen och drack mitt te i lugn och ro och blickade ut över blanka golv och mattor som ännu inte hunnit bli fulla med hundhår. Salighet! På mitt sybord och i en kasse på golvet väntar omkring 20 researchböcker. Jag har också hittat ett program på Arenan som jag måste se i researchsyfte. Inte hinner jag komma långt - i morgon är det ledig dag i Finland, självständighetsdagen, och vi får en amerikagäst som skall bo hos oss i tio dagar. Men lite skall jag nosa på materialet i alla fall. Jag skall också försöka hinna sortera foton på datorn, och så gå ut och få lite dagsljus tillsammans med hunden. Och så njuuuta av det städade huset.

2 kommentarer:

  1. Marthorna gratulerar. Maria, du har blivit värd en ny stekpanna. Och ev. en ny stekpade. MEN. Det beror HELT på hur du sköter julen.
    FÖR VI ÄR DÄR IGEN.
    Julen knackar på din dörr. Öppna inte.
    Världen är invaderad av ett pinglande virus.

    SvaraRadera
    Svar
    1. E öppnade faktiskt ytterdörren i morse för att se om julen var där ute!
      (Städningen kom sig mest av att vi får en gäst som skall bo här och jag inte täcks visa upp huset annars. Det var så fruktansvärt smutsigt eftersom jag INTE är en Martha mer än en eller två gånger per år. Och vi var två som städade, så det tog inte ens så länge.)

      Radera