2013-12-11

Riktning! Styrsel!

Igår talade jag med fina redaktörn min om nästa manus och vad jag borde göra med det. Och nu har jag en plan! Och en deadline! Åh så bra det känns. Jag har haft svårt att ta itu med researchen för manuset som kommer efter det (ingen kan hålla räkningen eller koll på ordningen, jag veet, förlåt) eftersom detta nästan-färdiga-manus ("Sagan") funnits som ett hinder däremellan. Men nu får jag alltså ta itu med det igen. Jag får jobba! Mitt humör steg med 100% och livet återfick sin riktning.

3 kommentarer:

  1. Väntas nu. Om du tappar räkningen så må du förlåta att en gammal mor (för att inte säga mormor) gör det. Sagan är en sak. Den bok som skall komma ut nästa höst är en annan sak. Visst? Och det du nu researchar, är det en tredje sak som kommer ut 2015, typ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Researchgrejen skall vi inte ens tala om när den kan eventuellt kanske tänkas komma ut eftersom inte ett ord är skrivet och det kanske inte nånsin blir något. Men definitivt INTE så tidigt som 2015, det kan jag garantera. Men ja, i övrigt är det korrekt.

      Radera
  2. Bra. Jag skrev 2015 bara för att kunna skilja den från de två andra.

    SvaraRadera