2013-12-28

Lilla julrapporten

Vilken fin och lugn jul det varit! Jag har bara ätit, läst och umgåtts med familjen. Det har till och med blivit en oplanerad datorpaus. Jag har för en gångs skull haft större lust att läsa än att hänga på nätet. Dagis är stängt ännu en dryg vecka så min semester fortsätter, fast maken redan börjat jobba. Jag har inga planer för något alls, bara att hälsa på släktingar och vänner och kanske laga nån god mat på nyårsafton.

Jag märker att jag har svårt att samla tankarna ens för detta blogginlägg. Hjärnan är fortfarande på OFF. Och en enorm trötthet har drabbat mig de senaste dagarna. Jag som länge lidit av sömnsvårigheter skulle kunna sova, sova och sova lite till. Igår sov jag ca 8 timmar under natten, sedan sov jag en timmes dagssömn och på kvällen när jag låg på spikmattan dåsade jag till och från i 40 minuter. Ändå ramlade jag i säng före 23. Och nu, tio på morgonen, skulle jag gärna krypa tillbaks i sängen om jag bara fick för sonen... Ser redan fram emot dagens tupplur.

Vi hörs igen om några dagar när jag åter kan skapa en koherent tanke.

2 kommentarer:

  1. Så mörkt som det är just nu är det ju inte konstigt att man är trött för jämnan. Men det blir ljusare, minut för minut efter 21 december :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns bara inte så när man regnar bort...

      Radera