2013-12-17

Långsamma morgnar

Det är nog en förbannad lyx att inte ha stressiga morgnar. Att kunna krypa ner i stora sängen med E när han vaknat och höra honom säga "Jag ropa för jag rädd miss gosa" följt av "Mmm, supermysigt". Och sen ligga där och prata och leka med rymdraketen jag byggt honom (eftersom han är besatt av rymdraketer nu då vi ser på Barna Hedenhös upptäcker julen) och sen springer han efter en bok och vi läser i lugn och ro Mamma Mu och Kråkans jul. Sen kokar jag gröt och duschar och han spelar lite på min telefon, äter sin gröt och sen ser vi tillsammans på sagda svenska julkalender. När han fått starta långsamt på det sättet är det sedan inga problem att klä sig och åka till dagis.
Lyx. Absolut ren och skär vardagslyx.

4 kommentarer:

  1. Ljuvligt!!

    SvaraRadera
  2. Man uppskattar det dessutom efter morgnar som oförklarligt gått åt pipan med skrik och gräl :-)

    SvaraRadera
  3. Det är guld värt att kunna ta mornarna med lugn och ro! Njuter till fullo av att arbeta halvtid för tillfället, ovärderligt.

    SvaraRadera