2013-11-18

Saker som inte blir av

Ibland blir det inte som man tänkt sig. Jag hade en lång att-göra-lista för idag - och så är dagispedagogen för Es grupp sjuk och han får stanna hemma. Tur att jag inte har något möte eller annat idag, men tyvärr mycket som borde göras.

Jag kan ta tillfället i akt och berätta om något annat som inte heller blir gjort. Kommer ni ihåg att jag hemlighetsfullt tipsade om att jag har ett projekt på gång med De Ännu Inte Valda, som ett svar på en fråga jag fick om boken fortfarande går att få tag på? Ja, av det blir det tyvärr intet. Jag hade ett fint projekt i startgroparna och återfick e-rättigheterna av förlaget. Men det hela stupar på att ingen, varken jag eller förlaget, kan hitta den sista elektroniska versionen av manuset, den som gick i tryck. Därav drar jag följande viktiga lärdom: jag måste få mitt digitala arkiv i skick. Med datorbyten, dålig namnsättning av dokument, kraschade datorer osv så har det helt enkelt försvunnit någonstans. Surt, men så är det.

Jag får lämna redigeringen och allt annat denna dag och hitta på nåt skoj för att få dagen att gå med sonen. Julpyssla något, kanske. Man har inte roligare än man gör sig. Bra pysseltips på saker man kan göra med en treåring mottages tacksamt.

6 kommentarer:

  1. Vi gick ut en dag för att samla käppar och lite naturmaterial. Vi åt i skogen vilken alltid är fruktansvärt spännande. När vi kom hem "dukade" vi upp allt vi fyndat i naturen på en bricka och byggde ett litet landskap. Där lekte småttingarna sedan resten av dagen med sina små plastdjur och gubbar. Krig, och förstörelse förstås :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra idé! Det kanske vi också kunde göra. Eftersom E inte har något syskon att leka med är det bara jag som får axla rollen av lekkompis sen...

      Radera
  2. Här har han lekkompisar om han vill, vi har inget speciellt för oss på eftermiddagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vi får lite se hur vi gör. Var två timmar i skogen och hade picknick och lekte, så vi är ganska trötta nu. Kan hända vi bara myser inne resten av dagen.

      Radera
  3. Tråkigt att höra Maria! Har själv kasst system för arkivering och säkerhetskopiering (litar inte på molntjänster o liknande), mardrömmen är att något försvinner. Blod, svett och tårar i de där dokumenten.

    Hoppas dokumentet dyker upp och att du och grabben hade en fin dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett elände. Det kanske till och med finns någonstans men ingen kan bara hitta det...

      Radera