2013-11-14

Maresi har sin egen takt

Ja! Jag kom igenom den värsta härvan! Löste problemet med antagonister på fel platser, fixade småsaker enligt marginalkommentarer och börjar nu se ljuset i tunnelns mynning. Det finns en hel del att göra fortfarande, men det känns hanterligt nu. Jag har haft ett mantra genom hela den här redigeringsprocessen: "Det måste få ta den tid det tar." Och det har hjälpt mot stressen. Speciellt just det här manuset är ett sådant som motsätter sig alla försök till att skynda på, håsa och stressa. Det har sin egen tid och takt och det måste jag respektera.

Kolumnen har jag skrivit nästan klar, en genomläsning i morgon bara och så skickar jag in den. I morgon skall jag dessutom besöka Mattlidens gymnasium och dels prata med två grupper abiturienter men också göra något helt nytt - prata om karriärsval som en del av studievägledningen! Författare, journalist och skribent via lite ovanligare vägar, det är jag det.

4 kommentarer:

  1. Det kommer att bli så bra, så! Abiturienterna tältar redan utanför föreläsningssalen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gick mycket bra! Men nu har jag ont i halsen. Av att ha överröstat fansens skrik :-P

      Radera
  2. Det låter mycket bra, det här med att respektera processen.

    SvaraRadera