2013-11-20

In i grottan

Idag är det du och jag hela dagen lång, Maresi. Jag skall grotta in mig på ett ställe där jag skrivit förut, men som inte är mitt arbetsrum, och så skall jag läsa igenom hela manuset för att se hur alla förändringarna nu sitter. Om det behöver göras ännu mer. Om balansen är precis rätt. Jag skall försöka mitt yttersta för att inte gå in på nätet alls, utom kanske om jag behöver göra research (eller tar en liten lunchpaus). Men helst skall det vara en nätfri redigeringsdag.

Det är Nora som är snäll nog att upplåta ett rum åt mig på sitt B&B då det idag kommer att vara för mycket liv och rörelse i Gardberg Center där mitt arbetsrum finns. Jag behöver tystnad och lugn för att kunna dra manuset omkring mig och glömma omvärlden. Jag jobbar inte alls på det sättet jämt, men just idag behövs det. Låter B&B:et bekant? Det beror på att vi haft skrivretreat där, två år i rad. Läs mer om vackra Dönsby B&B här och här och på hemsidan här.

2 kommentarer:

  1. Det är bra. Hoppas Maresi växer och frodas som hon ska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det i alla fall. Och Dönsby är minst lika vackert i november som i maj, bara på ett annat sätt.

      Radera