2013-11-04

Har jag rätt eller är jag bara lat?

Nu har jag kommit till en av de besvärliga ställena i redigeringen. En scen där redaktören tycker att jag borde stryka en del saker och flytta andra till ett annat ställe i texten. Och jag vill inte. Det besvärliga ligger i att luska ut om jag inte vill för att det känns fel, eller om jag inte vill för att det känns jobbigt. Jag är ju nämligen i grund och botten väldigt lat, och väljer lätt det minsta motståndets väg.

Så nu sitter jag i mitt arbetsrum och glor ut genom fönstret på våta ekorrar som springer upp och ner för tallstammarna. Det känns annars bra att vara här igen efter en lång paus. Jag koncentrerar mig så mycket bättre här än hemma. Ingen disk och tvätt som högljutt ropar på mig. Bara jag och texten. Underbart.

Jag skall ta itu med scenen nu igen. Behövde bara en liten bloggpaus först.

5 kommentarer:

  1. Zarah har ju nästan alltid rätt... Och när man flyttar på tunga stenar upptäcker man väl ofta att det ljusnar i markerna .
    Ha en bra arbetsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har ju det, den goda Z. Det är förunderligt hur hon alltid träffar rätt. Jag måste nog lite på henne här.
      Ha en bra arbetsdag du också!

      Radera
  2. Haha. Lat. Ha ha. Just det. För det är lättare att säga att det är för att det kääääänns feeeel. Flytta på nu bara. Jobba jobba. Du kan ju spara the old version och se sen, att ifall det fortfarande käääänns feeeeel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know I know... Jag jobbar på det som bäst (när jag inte googlar ovidkommande saker).

      (Men någon gång, ibland, har jag faktiskt rätt också. Just sayin'.)

      Radera