2013-11-13

Gråa hår med mindre

Alltså vilken redigeringsdag detta varit. Förutom de saknade anteckningarna så är mina karaktärer inte på rätt platser, alltså inte där jag behöver dem. Jag har försökt få reda i min egen mytologi. Jag har funderat och funderat vems blod jag skall använda. Jag har insett att en person måste byta namn, men jag kan inte komma på ett nytt. Jag har försökt reda ut vad, om ens något, som måste planteras i Maresi med tanke på the prequel. Jag har grubblat över tidslinjer och symbolik och kontinuitet tills jag svär att jag blivit gråhårig.

Och jag har inte kommit någonvart.  Vansinnigt frustrerande.

4 kommentarer:

  1. Ungefär så där känner jag mig också. Gråhårig och frustrerad. Varför kan de inte bete sig som folk de där karaktäringarna?

    SvaraRadera
    Svar
    1. De beter sig ju nog. Men när jag ställt dem på fel sida dörrar och sådär. Störande.

      Radera
  2. Kämpigt! En god natts sömn och lite distans brukar göra under när man fastnat i redigeringsgröten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu är det morgon och ja, det känns faktiskt bättre! Eller, lite mer optimistiskt i alla fall :-)

      Radera