2013-11-10

Farsdag

Ute stormar och ösregnar det. Vi satsar stenhårt på innemys denna farsdag. Hittills idag har vi: spelat bilspel på iPaden, uppvaktat far med kort, målat riddarsköld, badat bubbelbad, ställt in en bit kött i ugnen för farsdagsmiddagen som skall bli pulled pork burgers, haft utflykt inne med äventyr och upptäcktsfärd och sedan picnic framför brasan med sagoberättande och grillad korv. Nu sover minstingen, far målar miniatyrer och mor ser på How I Met Your Mother och frossar i choklad. Kvar på programmet är att inviga riddarskölden och den riddartröja jag fyndade på loppis för ett år sedan, baka mud cake till efterrätt, avnjuta vad jag hoppas blir superba burgers (jag har aldrig gjort pulled pork förr) och kakan och sen kanske se lite på film. Treårstrotset har hittills idag hållit ganska låg nivå, jag har hållit mammagnället i schack och det ser ut att bli en riktigt bra farsdag. Ikväll skall jag tända ljus i lyktorna på gården för alla de pappor, mor- och farfäder som är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar