2013-11-06

Bättre och bättre dag för dag... eller?

Nu har jag skrivit om den där besvärliga scenen, och flyttat en bit till en annan scen. Men nu vet jag bara inte alls om det funkar... Scenen som blev kortare funkar bra, men den dit materialet flyttades är jag inte alls så säker på. Dessutom upptäckte jag en scen som i och med diverse omskrivningar helt har förlorat sin relevans. Hoppsan! Men det gick ganska lätt att åtgärda.

Jag tror inte att jag någonsin redigerat en text så omsorgsfullt och eftertänksamt som den här. Jag väger orden på guldvåg, läser om och om, läser högt för mig själv, funderar långt och länge på varje ändring. Det är en mycket annorlunda text jämfört med till exempel Anaché. Koncentrerad och förtätad. Det är intressant att jobba på ett nytt sätt. I min natur ligger det att vara snabb och lite hafsig, så jag får verkligen lägga band på mig. Det är nyttigt, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar