2013-11-19

Arbetsdagen randas äntligen

Vi hade en riktigt bra dag igår, sonen och jag. Minnas tips på förra inlägget inspirerade mig så att vi gick ut i skogen med picknickryggsäck, och i hela två timmar orkade treåringen med skogsutflykt. Fast vi gick inte så långt utan kom till bäcken och rinnande vatten, en pinne och en kotte är allt en treåring behöver för att vara lycklig. Hunden fick springa omkring och var nog nöjd hon också. Matsäcken åt vi i solen på ett berg, och efteråt sov vi båda dagssömn. På eftermiddagen sydde jag på en julklapp och han följde intresserat med vad jag gjorde, och så bakade vi semlor (svenska frallor). Men jag var så trött att jag slocknade före tio, och följaktligen vaknade fem. När sonen vaknade sex hade jag redan duschat. Nu bara väntar jag på att dagis skall öppna så jag kan sätta igång med allt arbete som väntar. Idag skall jag försöka komma igenom de sista punkterna på min redigeringslista, så att jag i morgon kan ta en riktig heldag och gräva ner mig i manuset, läsa igenom allt från början och se om det funkar och vad som ännu måste göras. Det skall vara ganska mycket liv och rörelse i morgon i huset där mitt arbetsrum är, så jag letar efter alternativa ställen att skapa mig en lugn skapande bubbla i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar