2013-10-23

Sweden redux

Tack än en gång för era gratulationer! Det värmer hjärtat att ni är så många som gläds med mig. Med lite tur kan jag snart dela med mig av ytterligare en glad nyhet ;-)

Idag börjar sista etappen av den hektiska oktobermånad jag haft. Efter några dagar hemma flyger jag igen till Sverige - denna gång till Lund för en konferens om läsfrämjande som heter Unga läsare i Norden. Jag är där i egenskap av representant för Finlands svenska författareförening. Det är första gången jag "representerar" och det skall bli väldigt spännande. Dessutom hinner jag träffa min brevvän Nene en gång till, bosatt i Malmö som hon är. :-)

Hem kommer jag på fredag och på söndag har jag mitt enda framträdande under Helsingfors bokmässa - vain suomeksi tällä kertaa! Kl 10.30 intervjuas jag av gymnasielever på Kirja Kallio-scenen. Förra året var deras intervju den mest förberedda och genomtänkta jag någonsin varit med om, så jag ser fram emot årets version.

Och sen. Sen tar en ny period vid, utan tonvis med inbokat program. En period då jag har mer tid för familjen, och att fixa här hemma, och gå ut med hunden, och inte missa alla mina pilates och zumbalektioner.

Men framför allt: en tid då jag skall ta mig an den sista (?) redigeringsvändan med nummer fem. Jag ser SÅ fram emot det.

6 kommentarer:

  1. Va bra! Skall bli skönt med "vardag" igen - för alla involverade!

    SvaraRadera
  2. Inget Namowrimo i år alltså?
    Jag har varit ganska bestämd ända sedan förra året om att jag ska vara med i år men med nuvarande omständigheter får jag nog vara glad om jag klarar 20 000.

    U.J.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt svårt att motstå men jag måste nog avstå i år.

      Radera
  3. Väldigt mycket drag alltså ;-) Det är roligt när det händer, men kan också förstå att du ser fram emot mindre program. Jag har själv haft en väldigt hektisk oktober och hoppas kunna varva ner lite efter bokmässan (där jag visserligen inte ska jobba, tror jag).

    Hälsa fina höst-Lund!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett litet bokmässebesök skall jag klämma in, sedan får jag varva ner!

      Radera