2013-10-22

Seriously Big News!

Jag har haft några veckor med riktigt lysande nyheter. Jag myser fortfarande över Alma-nomineringen. Men nu kan jag dela med mig av en nyhet som på sitt sätt är ännu större - framför allt har den större praktisk betydelse.

Jag har äntligen fått ett svenskt förlag! Roman nummer fem utkommer nästa höst även på välrenommerade Berghs. En dröm jag närt i flera år har slagit in och jag är himlastormande glad. Nu kommer boken att finnas tillgänglig i svenska bokhandlar! Jag fick träffa förlagschef Lena Andersson på Swecon och hon okejade att jag berättar nyheten. Beskedet fick jag förra veckan per telefon, då jag befann mig ensam på en skogsväg i Österbotten. Jag tror mina glada rop skrämde slag på allt djurliv på några kilometers radie.

15 kommentarer:

  1. Jippi jippi och stort stort grattis till allt roligt! Wow!

    SvaraRadera
  2. Bloggledes också. Grattis grattis gratttis! Det är så perfekt så!

    SvaraRadera
  3. Nej men ÅH så roligt Maria!! Hurra hurra hurra!

    SvaraRadera
  4. Tack allihop! Roligt att ni gläds med mig!

    SvaraRadera
  5. Grattis. Välkommen till svenska boklådor och Augustspekulationer.
    (Fast jag tror jag sett Underfors i åtminstone någon svensk bokhandel. Lite förvånad över att man kan göra så men har det nu gått så trögt inser väl S&S sin begränsning.)
    Kommer förlagen att samverka om omslag etc eller kommer det att bli parallella upplagor? Jag hör redan ett replikskifte från swecon 2017:
    "Nu kommer Turtschaninoff. Jag har alla hennes böcker i finlandssvensk pressning. Mer feeling i dem."

    Grattis igen

    U.J.

    SvaraRadera
  6. Fantastiska nyheter, grattis!
    -Ben-

    SvaraRadera
  7. Så coolt! Grattis :-) Berghs är ett bra förlag, låter som just rätt plats för svensk utgivning.

    SvaraRadera