2013-10-09

Rapport från on the road

Tack för alla era lyckönskningar! De har haft god effekt - halva turnén har just gått och jag har haft det underbart. Trevliga skolbesök, vackra höstfärger i både solsken och regn, flera goda nyheter, bra böcker att läsa (då känns ingen resa lång) och Snåres grismunkar. Idag står Vasa övningsskola i tur, och ikväll skall jag passa på och gå på Wasa teater för första gången. I morgon skall jag försöka klämma in nåt litet museum också.

Enda smolken i bägaren är det onda mammasamvetet. Varje gång jag talar med sonen i telefon är det första han säger "Mamma komma hem nu?" och mitt hjärta värker. Han har det bra med sin pappa, det är inte frågan om det, och visst är det fint att vara så saknad. Men. När jag kommer hem på fredag skall jag släppa allt och bara mysa med honom så mycket han orkar.

Nu måste bara rösten (och hälsan) hålla turnén ut. Idag känns halsen mer än lovligt sträv, och jag vet inte om det är på grund av ansträngda stämband eller för att en förkylning är på väg. Inte bli sjuk nu!!

2 kommentarer:

  1. Ja det där onda mammasamvetet är inget vidare. Men det blir nog fint sen när du är hemma igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och sen måste jag snart iväg igen...

      Radera